Version: April 2025

Forbeholdsliste til Anlæg og Kloakarbejde

Forbeholdsliste til Anlæg og Kloakarbejde

1. Uventede jordforhold:

o Vi forbeholder os retten til at ændre arbejdet og prisen, hvis der findes uventede forhold i jorden. Dette inkluderer, men er ikke begrænset til:

 Store sten eller klipper, der kræver ekstra udgravning.

 Eksisterende rør eller kabler, som ikke er blevet oplyst af kunden.

 Forurenet jord, der kræver specialhåndtering og bortskaffelse.

o Omkostninger forbundet med håndtering af sådanne uventede forhold vil blive aftalt skriftligt med kunden.

2. Ændringer i projektets omfang:

o Enhver ændring i projektets omfang, som følge af kundens ønsker eller ændrede forhold, skal aftales skriftligt. Ændringer kan inkludere, men er ikke begrænset til:

 Tilføjelse af ekstra rør eller ændringer i kloaksystemet.

 Justeringer af landskabsdesign eller belægning.

o Ændringer kan medføre justeringer i pris og tidsplan, som skal godkendes af kunden.

3. Vejrforhold:

o Arbejdet kan blive påvirket af ugunstige vejrforhold, herunder:

 Kraftig regn, sne eller frost, som kan gøre arbejdet umuligt eller farligt.

 Varme, der kan påvirke materialernes egenskaber eller arbejdstempoet.

o Vi forbeholder os retten til at ændre tidsplanen for arbejdet baseret på vejrforholdene. Kunden vil blive informeret om eventuelle forsinkelser.

4. Materialer:

o Priserne i dette tilbud er baseret på de nuværende markedspriser for de anvendte materialer. Hvis der opstår stigninger i materialomkostningerne (f.eks. på grund af ændringer i leverandørens priser eller globale råvarepriser) før eller under projektet, kan den endelige pris blive justeret.

o Materialer skal være i overensstemmelse med de specifikationer, der er anført i tilbuddet. Eventuelle ændringer i materialer vil blive diskuteret og godkendt af kunden.

5. Tilsyn og adgang:

o Der skal være fri adgang til arbejdsområdet, og det skal være ryddet for forhindringer. Eventuelle begrænsninger i adgangen, såsom:

 Lukket for adgang i gaderne.

 Manglende adgang til baghaven eller specifikke områder.

o Dette kan medføre forsinkelser, og kunden vil blive informeret om eventuelle konsekvenser.

6. Affaldshåndtering:

o Affald, der genereres under arbejdet, vil blive håndteret i henhold til gældende miljøregler. Dette inkluderer:

 Bortskaffelse af jord, byggeaffald og uønskede materialer.

 Hvis der opstår ekstraomkostninger ved bortskaffelse af uventet affald (f.eks. forurenet jord), vil dette blive aftalt skriftligt med kunden.

o Kunden skal sørge for, at der er tilstrækkelig plads til opbevaring og bortskaffelse af affald.

7. Sikkerhed og forsikring:

o Vi følger alle gældende sikkerhedsregler og -procedurer. Kunden skal sikre, at arbejdsområdet er fri for farer, såsom:

 Uforsvarligt opbevarede materialer.

 Potentielt farlige genstande i området.

o Vi bærer ansvar for eventuelle skader på vores medarbejdere og udstyr, men kunden er ansvarlig for skader på ejendom forårsaget af forhold, der er uden for vores kontrol.

8. Kundens ansvar:

o Kunden er ansvarlig for at informere om alle eksisterende installationer (vand, gas, elektricitet) i arbejdsområdet. Hvis der opstår problemer som følge af manglende oplysninger, kan dette medføre ekstraomkostninger.

o Kunden skal sikre, at alle nødvendige tilladelser og godkendelser fra myndighederne er indhentet, inden arbejdet påbegyndes.

9. Betalingsbetingelser:

o Betalingsbetingelserne er som følger:

 50 % af den samlede pris betales ved accept af tilbuddet.

 50 % betales ved projektets afslutning.

o Forsinket betaling kan medføre ekstraomkostninger og forsinkelse af arbejdet. Ved ubetalt regning forbeholder vi os retten til at stoppe arbejdet, indtil betalingen er modtaget.

10. Tvister:

o Eventuelle tvister, der måtte opstå i forbindelse med dette tilbud eller det udførte arbejde, vil blive forsøgt løst i mindelighed.

Ved at klikke på 'Accepter alle' giver du samtykke til, at vi kan indsamle oplysninger om dig til forskellige formål, herunder: Statistik og markedsføring